Monday, January 24, 2011

Ruang masa

Wahai ruang-masa
      aku adalah anak
aku juga isteri

      Wahai ruang-masa
aku adalah ibu
      aku juga menantu

                               Demi ruang-masa
                               aku akan berusaha

                    Demi ruang masa
                                              terbaik ... sentiasa

Demi ruang-masa,
                           walaupun
                           diri terbakar
                           ibarat  lilin
Namun,
kuntum-kuntum hatiku layu

Wahai ruang-masa
daku tempuhi
dgn kesabaran,
dengan kecekalan
dengan keikhlasan

Demi masa
pastinya ada ganjaran menanti

Demi ruang-masa
kekurangan +  kelemahan = horizon iktibar
kelebihan    +  kebaikan    = panduan


Alhana Lasuan,
Seri Kembangan,
23 Januari 2011

nota: adaptasi catatan dinding facebook.

No comments: