Thursday, November 11, 2010

Saya dan android

Kemaskini 6/7/2011 | 4 Syaaban 1432 : berikut adalah profile setcpu yang digunakan untuk htc desire. Perhatikan, nilai maksimum frekuensi di setkan pada 998 Mhz ( Saya tidak mahu overclock).


 Kemaskini 30/6/2011 | 28 Rejab 1432 : Setahu saya bagi pengguna HTC, sebelum memulakan proses root, adalah dinasihatkan untuk menyalin [ atau screenshot software information peranti android anda untuk tujuan unroot.Setahu saya juga, tidak perlu s-off untuk root



Fail yang untuk tujuan unroot boleh didapati di sini.




Kemaskini 6/12/10 | 29 Zulhijjah 1431 : CyanogenMod sudah saya tinggalkan kerana tidak support A2SD+. Sekarang , sama ada DeFrost atau Oxigen
 


Kemaskini  25/11/10 : Sudah bosan dengan MIUI sebab banyak bug [ lagipun masih versi beta !]. Beralih kepada CyanogenMod pula. :D
Kemaskini 15/11/10 : Senarai lengkap ROM untuk Desire disini 




Kemaskini 13/11/10 :  Semalam saya beralih kepada perisa MIUI pula versi RoDrIgUeZsTyLe. Rasa seperti memiliki iPhone pula. Memiliki peranti Android mengingatkan saya zaman-zaman mencuba pelbagai perisai Linux.

Pos Asal :

Semalam saya berjaya root kan HTC Desire saya & juga mem-"flash"-kannya dengan perisa lain.

Panduan bagaimana untuk root boleh rujuk disini .


dan saya kini menggunakan android perisan LeeDroid v2.2f.

Kini ia lebih pantas...

No comments: